IG32. Aplicacions per a la Gestió |
Temari
Tema 1. Sistemes d'informació en la gestió empresarial Tema 2. Tipologia dels sistemes informàtics Tema 3. Sistemes d'informació bàsics en les empreses Tema 4. La gestió empresarial, visió per processos Tema 5. Implantació de sistemes informàtics
Planificació curs 2004/2005
Setmana Dia Classe teoria Apunts Transparències 024-9-2004
Presentació 11-10-2004
Tema 1 28-10-2004
Tema 1 315-10-2004
Tema 2 422-10-2004
Tema 3 529-10-2004
Tema 3 65-11-2004
Treball 712-11-2004
Tema 4transpa4.pdf 819-11-2004
Tema 4 926-11-2004
Tema 4 103-12-2004
Tema 5 11 10-12-2004 Tema 5 12 17-12-2004 Treball 13 14-1-2005 Treball
Activitats complementàries
La puntuació indicada entre parèntesis al final de cada activitat és la màxima puntuació que es pot obtenir si es realitza de forma correcta aquesta activitat. La data límit per a entregar les activitats complementàries serà de 10 dies una vegada acabat el tema corresponent en les classes de teoria. En qualsevol cas la data concreta apareixerà en roig en aquesta pàgina.Tema 1
Data límit d'entrega 18-10-2004 | Fins a 0,8 punts
2. Detalleu 5 exemples d'empreses explicant quin és el seu sistema d'informació, diferenciant la part del sistema d'informació no automatitzat i automatitzat, així com el sistema informàtic associat. Expliqueu també si a l'empresa hi ha qualsevol sistema informàtic que no dona suport a cap sistema d'informació. (0,2 punts)
3. Descriviu el sistema d'informació d'alguna empresa del següent tipus: de fabricació, de comercialització, de serveis o de venda al públic. (0,2 punts)
5. Busqueu informació sobre 5 TIC novedoses i feu un estudi comparatiu de les principals ferramentes del mercat que les implementen. (0,1 punt)
6. Analitzeu les similituds i diferències entre les metodologies MÉTRICA, SSADM i MERISE pel que fa al procés de planificació de sistemes d'informació. (0,3 punts)
Tema 2
Data límit d'entrega 25-10-2004 | Fins a 0,4 punts
2. Busqueu informació sobre 10 aplicacions de gestió empresarial i indiqueu a quina categoria pertanyen segons les diferents classificacions estudiades al tema, indicant a més a més quines són les seues principals finalitats. (0,2 punts)
3. Realitzeu una proposta comercial per al cas d'estudi del 'Gabinet d'estètica' presentat a la pràctica 2, indicant les aplicacions de gestió empresarial estàndards que li serien útils a l'empresa per assolir els nous requisits proposats. (0,2 punts)
Tema 3
Data límit d'entrega | Fins a 0,7 punts
2. Busqueu una empresa de la qual pugueu recollir informació per tal de conèixer el seu funcionament bàsic i poder resoldre les següents qüestions: (0,5 punts)
Feu una xicoteta descripció del tipus d'empresa seleccionada: sector, grandària, situació, nombre de treballadors, tipologia de productes o serveis que ofereix, etc.
Identifiqueu els diferents subsistemes que es poden trobar al seu sistema d'informació i realitzeu un organigrama amb els departaments de l'empresa relacionats amb aquests subsistemes.
Quin tipus d'informació es manipula en el subsistema de vendes?
Quina documentació s'utilitza en el subsistema de vendes?
Es comparteixen tasques i informació entre diferents subsistemes? Proposeu diferents exemples.
3. Busqueu 5 aplicacions de gestió empresarial que donen suport només o específicament a algun dels subsistemes presentats al tema. Per a cada una de les aplicacions indiqueu: nom de l'aplicació, empresa que la comercialitza o l'ha desenvolupat, subsistema al que dona suport, principals activitats i tasques que permet realitzar l'aplicació, si està enfocada a un determinat sector (petit comerç, automoció, supermercats, etc.), tipus d'empresa al que va dirigit (gran o PIME), web (si la té) i preu (si és possible). (0,2 punts)
Tema 4
Data límit d'entrega | Fins a 1,9 punts
1. Elegiu un determinat sistema de valor i identifiqueu un macroprocés relacionat. Indiqueu quin seria per a vosaltres el microprocés més significatiu d'aquest macroprocés i les activitats i tasques en les quals es pot descompondre aquest microprocés. (0,1 punt)
2. Realitzeu la descripció d'un procés d'una empresa de la qual pugueu obtenir suficient informació, de la mateixa forma que es fa en el cas pràctic presentat a l'annex 1. (0,3 punts)
4. Realitzeu el model IDEF0 per al procés de reclamacions dels clients d'una empresa de la qual pugueu obtenir suficient informació. A més a més heu de realitzar la descripció d'aquest procés seguint l'exemple proposat en el cas pràctic presentat a l'annex 1. (0,7 punts)
5. Si heu realitzat l'exercici 4, podeu proposar una millora del procés de reclamacions dels clients que heu modelat. Heu d'incloure el diagnòstic i propostes de millora i el model IDEF0 corresponent a la millora. (0,8 punts)
Tema 5
Data límit d'entrega | Fins a 1 punt
2. Busqueu un article d'investigació relacionat amb l'avaluació i selecció de programari, o l'opció de desenvolupar a mida o instal·lar un paquet de programari estàndard i comenteu-lo. (1 punt)
Reyes
Grangel Seguer Dep. Llenguatges i Sistemes Informàtics Universitat Jaume I Campus Riu Sec s/n 12071 Castelló (España) Útima actualització 15-10-2004 |