IG32. Aplicacions per a la Gestió

Logo UJI
Mapa conceptual IG32
 

Temari | Planificació i material | Activitats complementàries

Temari

Tema 1. Sistemes d'informació en la gestió empresarial
Tema 2. Tipologia dels sistemes informàtics
Tema 3. Sistemes d'informació bàsics en les empreses
Tema 4. La gestió empresarial, visió per processos
Tema 5. Implantació de sistemes informàtics

 

Planificació curs 2004/2005

Setmana
Dia
Classe teoria
Apunts
Transparències
0

24-9-2004

Presentació
1

1-10-2004

Tema 1
2

8-10-2004

Tema 1
3

15-10-2004

Tema 2
4

22-10-2004

Tema 3
5

29-10-2004

Tema 3
6

5-11-2004

Treball
   
7

12-11-2004

Tema 4
transpa4.pdf
8

19-11-2004

Tema 4
9

26-11-2004

Tema 4
10

3-12-2004

Tema 5
11
10-12-2004
Tema 5
12
17-12-2004
Treball
   
13
14-1-2005
Treball
   

 

Activitats complementàries

La puntuació indicada entre parèntesis al final de cada activitat és la màxima puntuació que es pot obtenir si es realitza de forma correcta aquesta activitat. La data límit per a entregar les activitats complementàries serà de 10 dies una vegada acabat el tema corresponent en les classes de teoria. En qualsevol cas la data concreta apareixerà en roig en aquesta pàgina.

Tema 1

Data límit d'entrega 18-10-2004 | Fins a 0,8 punts

2. Detalleu 5 exemples d'empreses explicant quin és el seu sistema d'informació, diferenciant la part del sistema d'informació no automatitzat i automatitzat, així com el sistema informàtic associat. Expliqueu també si a l'empresa hi ha qualsevol sistema informàtic que no dona suport a cap sistema d'informació. (0,2 punts)
3. Descriviu el sistema d'informació d'alguna empresa del següent tipus: de fabricació, de comercialització, de serveis o de venda al públic. (0,2 punts)
5. Busqueu informació sobre 5 TIC novedoses i feu un estudi comparatiu de les principals ferramentes del mercat que les implementen. (0,1 punt)
6. Analitzeu les similituds i diferències entre les metodologies MÉTRICA, SSADM i MERISE pel que fa al procés de planificació de sistemes d'informació. (0,3 punts)

Tema 2

Data límit d'entrega 25-10-2004 | Fins a 0,4 punts

2. Busqueu informació sobre 10 aplicacions de gestió empresarial i indiqueu a quina categoria pertanyen segons les diferents classificacions estudiades al tema, indicant a més a més quines són les seues principals finalitats. (0,2 punts)
3. Realitzeu una proposta comercial per al cas d'estudi del 'Gabinet d'estètica' presentat a la pràctica 2, indicant les aplicacions de gestió empresarial estàndards que li serien útils a l'empresa per assolir els nous requisits proposats. (0,2 punts)

Tema 3

Data límit d'entrega | Fins a 0,7 punts

2. Busqueu una empresa de la qual pugueu recollir informació per tal de conèixer el seu funcionament bàsic i poder resoldre les següents qüestions: (0,5 punts)

3. Busqueu 5 aplicacions de gestió empresarial que donen suport només o específicament a algun dels subsistemes presentats al tema. Per a cada una de les aplicacions indiqueu: nom de l'aplicació, empresa que la comercialitza o l'ha desenvolupat, subsistema al que dona suport, principals activitats i tasques que permet realitzar l'aplicació, si està enfocada a un determinat sector (petit comerç, automoció, supermercats, etc.), tipus d'empresa al que va dirigit (gran o PIME), web (si la té) i preu (si és possible). (0,2 punts)

Tema 4

Data límit d'entrega | Fins a 1,9 punts

1. Elegiu un determinat sistema de valor i identifiqueu un macroprocés relacionat. Indiqueu quin seria per a vosaltres el microprocés més significatiu d'aquest macroprocés i les activitats i tasques en les quals es pot descompondre aquest microprocés. (0,1 punt)
2. Realitzeu la descripció d'un procés d'una empresa de la qual pugueu obtenir suficient informació, de la mateixa forma que es fa en el cas pràctic presentat a l'annex 1. (0,3 punts)
4. Realitzeu el model IDEF0 per al procés de reclamacions dels clients d'una empresa de la qual pugueu obtenir suficient informació. A més a més heu de realitzar la descripció d'aquest procés seguint l'exemple proposat en el cas pràctic presentat a l'annex 1. (0,7 punts)
5. Si heu realitzat l'exercici 4, podeu proposar una millora del procés de reclamacions dels clients que heu modelat. Heu d'incloure el diagnòstic i propostes de millora i el model IDEF0 corresponent a la millora. (0,8 punts)

Tema 5

Data límit d'entrega | Fins a 1 punt

2. Busqueu un article d'investigació relacionat amb l'avaluació i selecció de programari, o l'opció de desenvolupar a mida o instal·lar un paquet de programari estàndard i comenteu-lo. (1 punt)
Reyes Grangel Seguer
Dep. Llenguatges i Sistemes Informàtics
Universitat Jaume I
Campus Riu Sec s/n
12071 Castelló (España)
Útima actualització 15-10-2004
e-maile-mail: grangel@lsi.uji.es
Despatx: TI1218
Tel: 964 728328
Tel: 670 338522
Fax: 964 728435