Registres
Quan has creat la base de dades, no tens encara cap registre, és clar. Per afegir-ne pots escollir Edit
-> Add Entry (F3). Una vegada creada una fitxa, pots
modificar-la amb l'opció Edit -> Edit Entry (F2) o esborrar-la amb l'opció Edit -> Delete Entry.
Quan has afegit una entrada nova, fent clic amb el botó dret del ratolí t'apareixen tres opcions: Insert
Index Field, Insert Text Field o Insert Attribute Field. Cada
vegada que vulgues afegir un terme, una definició, una nota, etc. hauràs de fer açò (en cada fitxa nova),
però hi ha una forma bastant més còmoda que t'estalviarà
temps.
Edit -> Input Models (Ctrl + F3) t'obri una pantalla en la qual pots definir una plantilla perquè
cada vegada que inserisques un terme nou tingues ja establits i creats
els camps que hi inclouràs. Per crear una d'aquestes plantilles tens dues opcions principals: agafar-ne
una feta o fer-ne una. En aquesta sessió n'agafarem una de
definida de la forma que expliquem tot seguit.
Des del quadre de diàleg que s'obri amb Ctrl + F3, seleccioneu l'opció New.

Doneu-li un nom (per exemple, fitxa) i trieu OK. Llavors el programa et pregunta si voleu cercar
models ja existents. Escolliu sí i trieu l'arxiu mdm que teniu al
bscw (que haureu de descarregar a l'ordinador local). Si heu definit la base de dades amb camps diferents,
MultiTerm no us deixarà emprar aquest model. Si els
camps coincideixen, però, veureu el model i el podreu activar. Per acabar de definir el model i utilitzar-lo,
escolliu OK. A partir d'ara, cada vegada que creeu o
editeu un terme tindreu aquests camps i hi podreu afegir les dades que vulgueu.
Fes fitxes terminològiques d'alguns termes jurídics amb què t'hages trobat en els exercicis de classe.
|